onsdag 12. september 2012

Fire ved Kai - Keeperen som bekler flere posisjoner

Kai Kamsvåg kom tilbake til Svolvær i sommer, og ble raskt en del av stallen til FK Lofoten. Bloggen gjorde et intervju med keeperen som siden han signerte for Lofoten både har fått noen minutter som keeper, men faktisk ennå flere minutter som back!

Kai som høyreback. Foto: Kristian Rothli, Lofotposten


Du har nå mere fartstid som back enn keeper i FK Lofoten. Hvordan føler du at du klarte deg på backen?

- Synes egentlig det gikk helt ok. Eneste som irriterer meg er at vi tapte kampen.

Hvordan trives du i klubben?

- Det er en flott gjeng jeg trener og spiller med, og Ignac er en fantastisk god trener. Så trivselen er veldig god.

Du har vært noen år i England nå, gått skole og spilt fotball. Hva er den største forskjellen på fotballen du spilte i England og her i Svolvær?

- Den aller største forskjellen er vel gressmatta. Hver kamp i England gikk på gress. I tillegg var det alltid dårlig vær på kamp. Jeg stod i mål både for college-laget, i tillegg til to andre klubber. Det ene var en 1. divisjonsklubb, Cromwell, i Grimsby som var byen jeg bodde i. I tillegg spilte jeg for en klubb som heter Grimet, en klubb i en ganske høy divisjon fra North-East Lincolnshire der blant annet en eks-Leeds-stopper spilte.

Avslutningsvis vil vi vite litt om dine ambisjoner på fotballbanen?

- Jeg har lyst å bli bedre i mål for hver dag som går. Jeg prøver å yte så godt jeg kan på trening sånn at jeg kan bli bedre. Jeg tar fotballen seriøst.

Ingen kommentarer: